اتو مو کراتینه : راهنمای انتخاب و خرید بهترین اتو مو مناسب کراتین

اتو مو کراتینه : راهنمای انتخاب و خرید بهترین اتو مو مناسب کراتین

بهترین اتو مو مناسب کراتینه ، مخصوص کراتینه

در این مقاله، به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید یک اتو مو کراتینه مناسب را انتخاب و خرید کنید. ما به بررسی ویژگی‌ های اصلی اتو موهای مخصوص کراتینه و ارزیابی انواع مدل‌ های حرفه‌ ای و سالنی خواهیم پرداخت. در این راستا به سوالات زیر پاسخ می‌دهیم:

  • کراتین چیست و چگونه عمل می‌ کند؟
  • ویژگی‌ ها و مشخصات یک اتو موی مناسب برای کراتینه مو چیست؟ (چه تفاوت‌ هایی بین بهترین اتو مو کراتینه و انواع معمولی وجود دارد ؟ )
  • تفاوت اتو موی تیتانیومی و سرامیکی چیست و کدام یک برای کراتینه کردن مو بهتر است و چرا؟
  • اهمیت داشتن صفحات با کیفیت در اتو موهای مخصوص کراتینه چیست؟

مواد کراتینه را بر روی موی خود قرار دهید

کراتین چیست و درمان کراتینه مو چگونه انجام می شود ؟

کراتین یک پروتئین حیاتی است که به طور طبیعی در ساختار موی انسان یافت می‌ شود.

درمان کراتینه مو، یا همان کراتین تراپی ، چگونه انجام می‌ گیرد ؟ این روش درمانی که به منظور صاف شدن و نرم کردن موها برای دوره‌ ای طولانی ، مانند 2 تا 6 ماه طراحی شده است ، توسط یک متخصص زیبایی در سالن‌ های زیبایی و حرفه‌ ای انجام می‌ شود. در این روش ، از محصولات حاوی کراتین بر روی موها استفاده می شود و سپس با استفاده از حرارت بالای اتوی موی ویژه‌ ای که برای کراتینه طراحی شده ، مواد کراتین به درون ساختار مو نفوذ می‌ کند. این فرآیند می‌ تواند تا 90 دقیقه یا بیشتر زمان ببرد و طول زمان آن به طول و بافت موهای فرد بستگی دارد.

اتو مو کراتینه چه مشخصات و ویژگی هایی باید داشته باشد :

برای حصول بهترین نتیجه در انجام کار کراتین و سهولت بیشتر و با کیفیت تر شدن کار شما ، همیشه در انتخاب اتو موی مناسب ، به موارد زیر هنگام انتخاب یا خرید اتو مو دقت کنید :

جنس صفحات اتو مو مخصوص کراتین

1. جنس صفحات اتو مو کراتینه باید با کیفیت باشد ( مهمترین فاکتور در انتخاب اتو مو کراتینه )

امروزه رایج ترین جنس صفحات در اتومو ها سرامیک است ، اما  اتو موهای ساخته شده با صفحات تیتانیوم و همچنین صفحات تیتانیوم تزریق شده با تورمالین که امروزه در بازار وجود دارند بسیار عملکرد خوبی در درمان های کراتینه داشته اند ( و تجربه و علم هر دو این موضوع را ثابت می کنند ). در اتو موهای دارای صفحات تیتانیوم ، اتو مو خیلی سریع به درجه حرارت بالا و مناسب می رسد ، بنابراین این نوع اتو مو ها برای کسانی که موهای ضخیم و سر سختی دارند ایده آل است. برای موهای حساس تر و صاف تر می توان از اتو موهای سرامیکی استفاده کرد اما برای موهای ضخیم ، موهای خیلی فر و موهای درشت و زمخت ، بهترین انتخاب ، اتو موی تیتانیومی است.

بنابراین برای درمان کراتینه ، با توجه به اینکه اکثر افرادی که موهای خود را کراتینه می کنند دارای موهای ضخیم و یا فر و درشت هستند ، تیتانیوم بهترین انتخاب است. فقط باید توجه داشته باشید که دستگاهی که انتخاب می کنید ، تیتانیوم یا سرامیک خالص باشد نه فقط یک پوشش تیتانیومی و یا پوشش سرامیکی  ، اتو موهای ارزان تر موجود در بازار ، اینگونه هستند که در انتخاب آنها باید بیشتر دقت شود. به طور کلی توصیه مه زیبا برای استفاده سالنی و حرفه ای و درمان های کراتینه ، اتو موی تیتانیومی و برای مصارف خانگی اتو موهای سرامیکی است.

تیتانیوم همچنین توانایی دارد که فقط در ظرف چند ثانیه به دمای بسیار بالا برسد. تیتانیوم فلزی خنثی است و با هیچ یک از محصولات دیگر که بر روی مو استفاده می شود تداخلی ایجاد نمی کند . تیتانیوم همچنین گرما را بهتر از سرامیک حفظ می کند ، همچنین در صفحات تیتانیوم ، توزیع گرما یکنواخت تر است. با شروع فرایند صاف کردن مو هنگام انجام درمان کراتینه ، دمای صفحات تیتانیوم در کل فرایند ثابت می ماند. همین موضوع باعث می شود تا پایان کار کراتین به درستی انجام شده و موها کاملا براق و زیبا شوند.

تعداد دفعات اتو کشی در اکثر اتو مو های موجود در بازار بیش از 15 بار برای گرفتن بهترین نتیجه  است و این موضوع می تواند برای سالن داران خسته کننده بوده و کار را کمی سخت کند ، همین موضوع همچنین می تواند کیفیت کار شما تحت تاثیر قرار دهد. اما در اتو مو های حرفه ای و با کیفیت مخصوص کراتینه ، تعداد دفعات لازم اتو کشی برای گرفتن بهترین نتیجه می تواند بین 5 تا 8 بار باشد.

در صورت تمایل برای مشاهده یک مقاله کامل در خصوص جنس صفحات و تفاوت اتو مو های سرامیکی و تیتانیومی و سرامیک تورمالین می توانید اینجا را ببینید.

توجه داشته باشید در اتو موهای دارای صفحات تیتانیوم ، بعد از خاموش کردن دستگاه ، مدت زمانی که صفحات حرارت خود را حفظ می کنند ، به مراتب بیش از اتو مو های دارای صفحات سرامیک است. بنابراین در صورتی که نیاز به روشن کردن مجدد و استفاده مجدد از دستگاه داشته باشید و این موضوع ( یعنی از دست نرفتن و حفظ گرمای صفحات برای شما مهم است ، تیتانیوم انتخاب بهتری برای شما می باشد. )

در صورتی که مشغله شما زیاد است و نیاز دارید که اتو موی شما خیلی زود داغ شود ، تیتانیوم انتخاب بهتریست ، در اتو موهای دارای صفحات تیتانیوم ، اتو مو خیلی سریع داغ شده و در کمتر از 60 ثانیه به دمای مورد نظر شما میرسد.

نکته دیگری که باید در خصوص اتو مو ها و جنس صفحات به آن اعتراف کرد این است که طول عمر و ماندگاری و صفحات تیتانیوم بیشتر از صفحات سرامیک و یا تورمالین است و میزان خرابی با گذشت زمان در این صفحات اگر به درستی از آنها مراقبت شود و مواد و آلودگی های روی آن پاک شود بیشتر است و به همین علت اتو موهای تیتانیوم قیمت بیشتری در مقایسه با دیگر انواع اتو مو ها دارند.

تفاوت اتو مو تیتانیومی و سرامیکی برای کراتین

چگونه جنس صفحات اتو مو را تشخیص دهیم ؟

اتو موهای تیتانیومی از اتو موهای سرامیکی سبک تر هستند و این سبک وزنی اتو مو کاملا مشهود و قابل اندازه گیری است . همچنین در اتو موهای تیتانیومی ، صفحات خیلی سریع تر گرم می شوند.

به طور کلی به منظور تشخیص اتو مو های سرامیکی از تیتانیومی ، موارد زیر را در نظر بگیرید :

1- از روی برچسب و یا کارتن اتو مو متوجه شوید : برخی از اتومو ها ممکن است کلمه "سرامیک" یا "تیتانیوم" بر روی آنها یا روی بسته بندی آنها چاپ شده باشد. این راه می تواند یک راه سریع و آسان برای شناسایی مواد به کار رفته در صفحات اتو مو باشد.

2- رنگ صفحات اتو را بررسی کنید: صفحات اتوموهای سرامیکی ، اغلب سفید یا رنگ روشن هستند، در حالی که اتوموهای تیتانیوم معمولاً نقره ای یا به رنگ های تیره تر هستند. این موضوع به این دلیل است که صفحات سرامیکی معمولاً با لایه ای از مواد سرامیکی پوشانده می شوند که به آنها رنگ مشخصی می دهد، در حالی که صفحات تیتانیوم معمولاً به طور کامل از تیتانیوم ساخته می شوند که رنگ نقره ای دارد.

3 - وزن را بررسی کنید: اتومو های تیتانیومی اغلب از نظر وزن سبک تر از اتوموهای سرامیکی هستند. این به این دلیل است که تیتانیوم ماده سبک‌ تری نسبت به سرامیک است که همین موضوع می‌تواند کار کردن و استفاده طولانی‌ مدت از اتومو های تیتانیوم را در مقایسه با اتو موهای سرامیکی آسان‌ تر کند.

4- قیمت اتو را بررسی کنید: اتومو های تیتانیوم عموماً گرانتر از اتوموهای سرامیکی هستند، بنابراین اگر به دو اتو مو نگاه می کنید که از نظر طراحی و ویژگی ها ، مشابه هستند اما یکی به طور قابل توجهی گران تر است، ممکن است از تیتانیوم ساخته شده باشد.

5- تست آهنربا انجام دهید: اتومو های سرامیکی مغناطیسی نیستند، در حالی که اتو موهای تیتانیوم مغناطیسی هستند. شما می توانید این موضوع را با چسباندن یک آهنربا به صفحات اتو مو بررسی کنید. اگر آهنربا به صفحات بچسبد، صفحات اتو مو از تیتانیوم ساخته شده است.

به طور کلی برای استفاده حرفه ای و سالنی اتو موهای تیتانیوم و برای استفاده غیر حرفه ای و شخصی اتو مو های سرامیکی توصیه می شود ، در صورتی که از اتو موی تیتانیوم به درستی استفاده نشود ، میزان دمای زیاد آن می تواند باعث آسیب به مو شود ، بنابراین برای موهای نچرال و طبیعی اتو موهای سرامیکی توصیه می شود. به همین خاطر در درمان های کراتینه برای رسیدن به بیشترین دما و جذب بهتر مواد به مو ، از اتو موهای تیتانیومی امروزه استفاده می شود.

2. قابلیت تنظیم دما و داشتن نمایشگر دما در اتو موهای مخصوص کراتینه

قابلیت تنظیم دما در اتو موهای مناسب برای کراتینه

در درمان کراتینه ، برای فعال سازی مواد کراتین و جذب بهتر کراتین به مو ، گرمای زیاد و یکنواخت لازم است بنابراین برای انجام کار کراتین ، انتخاب یک اتو موی مناسب با دامنه دمایی بین 300 تا 450 درجه فارنهایت بسیار مهم است یعنی تقریبا 145 تا 230 درجه سلسوس ) ، همچنین برای گرفتن نتیجه بهتر ، مهم است که میزان گرما ، در تمام صفحه به صورت یکنواخت توزیع شود تا عمل صافی مو به درستی انجام گردد.

توجه داشته باشید که برای فعال کردن مواد كراتین توسط اتو مو و جذب آن به مو ، اتو مو باید بتواند به دمای 450 درجه فارنهایت ( تقریبا 230 درجه سلیسیوس ) برسد. هنگام کراتینه کردن مو ، استفاده از اتو مویی که بدون داشتن نوسانات ، گرما را حفظ کند مهم است. ( یعنی میزان دما در حین انجام کار نباید تغییر کند ) .

در صورتی که موهای شما کراتینه شده ، می توانید از همین اتو مو برای حالت دهی دوباره به موهای خود استفاده کنید. و برای این کار دیگر نیازی نیست که دمای اتو مو بر روی دمایی بیش از 400 درجه فارنهایت تنظیم شود.

توجه داشته باشید که بسیاری از اتو مو های موجود در بازار حتی با وجود داشتن نمایشگر دیجیتالی دما ، فقط بر روی 4 حالت دمایی تنظیم می شوند ، اما در اتو موهای حرفه ای تر می توان دما را 5 درجه 5 درجه و یا 10 درجه 10 درجه افزایش یا کاهش داد.

3. داشتن صفحات شناور

داشتن صفحات شناور در اتومو های حرفه ای و مخصوص امور سالنی

در اتو مو های حرفه ای مخصوص کراتینه ، مهم است که دور صفحات اتو مو کمی مورب باشد و همچنین صفحات نیز به صورت شناور باشند ، یعنی با فشار دادن اطراف صفحات ، صفحه حالت ارتجاعی داشته باشد ، ( یعنی با فشار دادن پایین رفته و با رها کردن بالا بیاید ) در این حالت هنگام حالت دهی مو ، کار کردن با دستگاه راحت تر خواهد بود. بنابراین داشتن صفحات شناور و مورب ، یکی دیگر از ویژگی های اتو مو کراتینه است.

4. تکنولوژی تولید یون های منفی

اگر توجه کرده باشید گاهی هنگامی که موهای خود را با حوله خشک می کنید یا شانه می کنید ، به طور ناگهانی موهای شما کاملا وز شده و حالت سیخ و ایستا پیدا می کند ؟ این موضوع به این دلیل است که اصطکاک حوله یا برس ، یون های منفی را از بین می برد و بار مثبت موهای شما را زیاد می کند که این موضوع به نوبه خود باعث سیخ شدن مو و موخوره می گردد. ، بنابراین اتو مویی که هنگام صاف کردن مو همزمان یون منفی نیز تولید کرده و به مو ها می دهد ، بسیار در صافی مو اثر گذاری بهتری دارد.

از این رو ، تولید بار منفی و یون منفی یکی دیگر از ویژگی های اتو مو کراتینه است.

سشوارها و اتو موهایی که دارای فناوری تولید و انتشار یون های منفی هستند به نوبه خود اتم های مو را خنثی می کنند و مو را نرمتر می کنند. همچنین در فناوری Ionic مو ها سریع تر خشک می شوند و مولکول های آب با سرعت بیشتری از موهای شما جدا می شوند.

راهنمای خرید و انتخاب سشوار مناسب را می توانید از اینجا ببینید.

برای کسانی که موهای بسیار حساس و بی جان و لختی دارند ، فناوری یونی بهترین انتخاب نیست زیرا فعالیت مو را کاهش می دهد . اگر از اتو یا سشوار مویی استفاده می کنید که از فناوری یونی برخوردار است ، سعی کنید آن ها را در ریشه مو استفاده نکنید ، و از این ابزار ها فقط در قسمت های پایین و پشت مو استفاده کنید.

5. سیستم تهویه گرما

نکته دیگر در خصوص اتو موهای مناسب کراتینه این است که اتو مو باید دارای سیستم تهویه گرمای مناسب باشد با توجه به اینکه در اتو مو های حرفه ای و سالنی که برای کار کراتینه نیز مورد استفاده قرار می گیرند ، مدت زمان روشن ماندن دستگاه و کار با دستگاه زیاد است ، که این میزان از گرما ، در صورت عدم داشتن سیستم تهویه گرمای مناسب در اتو مو ، می تواند منجر به آسیب به دستگاه شود ، بنابراین این موضوع نیز می تواند موضوع مهمی باشد که باید به آن توجه کرد. سیستم تهویه در اتو موهای کراتینه ، گرمای اضافی دستگاه را آزاد می کند و باعث می شود تا از آسیب جدی به اتو مو جلوگیری شود.

6. چرخش 360 درجه کابل اتو مو

چرخش 360 درجه کابل برق اتو مو

موضوع دیگری که در اتو مو کراتینه و اتو موهای حرفه ای و سالنی باید به آن توجه کرد ، داشتن قابلیت چرخش 360 درجه کابل برق پشت دستگاه است که می تواند کار را برای یک متخصص زیبایی بسیار راحت تر کند و هنگام حالت دهی بتواند دستگاه را در جهات مختلف چرخانده و یا حرکت دهد.

7. طولانی بودن سایز کابل اتو مو

نکته دیگر در انتخاب یک اتوموی حرفه ای و مناسب کار سالنی و انجام کراتینه ، طول کابل اتو مو است ، به دلیلی سهولت کار در سالن های زیبایی بیشتر متخصصین این صنعت ترجیح میدهند طول کابل دستگاهی که خریداری می کنند بالای 2 متر باشد تا حرکت و جا یه جایی در سالن برای آنها راحت تر بوده و سرعت کار آنها بیشتر شود ، از این رو در صورتی که به دنبال یک اتو موی حرفه ای می باشید ، می توانید این نکته را نیز هنگام خرید اتو مو مد نظر قرار دهید.

8. وزن اتو مو

اتو مو مخصوص کراتینه و به طور کلی اتو موهای مناسب انجام امور سالنی و حرفه ای زیبایی ، به دلیل مدت زمان زیادی که مورد استفاده قرار می گیرند ، باید سبک وزن بوده و وزن ایده آل و طراحی ارگونومیک داشته باشند تا دست و بازوی آرایشگر یا متخصص زیبایی خسته نشود . واقعیت این است که تیتانیوم به نسبت سرامیک وزن کمتری دارد ، بنابراین ، اتو موهای تیتانیومی وزن سبک تری در مقایسه با اتو موهای سرامیکی دارند.

9. اندازه یا سایز صفحات اتو مو

توصیه می شود برای موهای کوتاه ، ضخیم یا ظریف : از اتوموی با صفحات باریک تر با ضخامت نیم اینچ تا یک اینچ استفاده کنید و برای موهای بلند ، ضخیم یا ظریف : از اتوی با صفحات پهن تر به اندازه یک و نیم اینچ تا دو اینچ استفاده کنید تا بتوانید سطح بیشتری را در زمان کمتری بپوشانید و عمل صافی و کار بر روی موهای مشتری سریع تر انجام شود . بنابراین بسته به نیاز شما در درمان کراتین مو ، ممکن است سایز صفحات اتو مو نیز برای شما مهم باشد که با توجه به نیاز مشتریانتان ، می توانید به این مورد نیز توجه داشته باشید.

10. تکنولوژی اینفرارد یا مادون قرمز

برخلاف اتو موهای سنتی که می توانند موهای شما را بسوزانند و آسیب جدی به موهایتان وارد کنند ، امروزه در اتو موهای جدید ، از تکنولوژی مادون قرمز استفاده می شود ، اتوموهای مادون قرمز از گرمای ملایم تری استفاده می کنند که این گرما با قدرت بیشتری به مو نفوذ می کند و عمل گرمادهی به مو را از درون به بیرون انجام می دهد و نه از بیرون به درون ، همچنین این تکنولوژی از تولید یون های منفی برای رطوبت رسانی به مو استفاده می کند. در نتیجه موهای شما کمتر وز شده و کمترین آسیب را دیده و بیشترین صافی را خواهد داشت.

مادون قرمز یک طول موج بسیار سبک است که به عمق ساقه مو نفوذ می کند و موها را از داخل و به طور مساوی و ایمن ( با کمترین آسیب ) ، گرم می کند. این تکنولوژی به جای استفاده از حرارت مستقیم برای بخار دادن به موها طراحی شده است. در نتیجه می توانید با استفاده از گرمای کمتر ، نتیجه مطلوب تری بگیرید و با به حداقل رساندن میزان قرار گرفتن مو در معرض گرما ، استرس حالت دهی را بر روی کوتیکول های مو کاهش دهید ، مادون قرمز همچنین خاصیت های درمانی دیگری از جمله افزایش جریان خون در سر و همچنین ضد عفونی کردن مو را نیز دارد. بنابراین در انتخاب یک اتو موی حرفه ای ، می توانید به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

11. داشتن سیستم خاموش کننده خودکار

خاموش کننده خودکار ، اتو مو کراتینه و سالنی و حرفه ای

این ویژگی اساساً به این معنی است که دستگاه شما به طور خودکار خاموش می شود. نحوه این خاموش شدن دستگاه در هر دستگاه متفاوت است و به نوع دستگاه بستگی دارد ، بعضی از اتو مو ها فقط محدودیت زمانی مشخص دارند (معمولاً حدود یک ساعت ، یعنی بعد از یک ساعت کارکرد به طور اتوماتیک خاموش می شوند) ، در بعضی از انواع دیگر اتو مو ها فقط درصورتی دستگاه خاموش می شود که برای مدتی هیچ حرکتی نکرده باشد و در حالت عدم استفاده باشد (معمولاً بین 30 دقیقه تا یک ساعت). این ویژگی نیز می تواند یکی از ویژگی های اتو مو کراتینه و اتو مو سالنی و حرفه ای باشد.

اما چرا این ویژگی مهم است؟

به نظر می رسد این ویژگی یک ویژگی خیلی ساده باشد که برای خیلی ها اهمیتی ندارد ، مخصوصا برای مصرف کننده های شخصی  ، اما در واقع اینگونه نیست و برای یک سالن دار و کسی که مشغله زیادی دارد و یا یک متخصص زیبایی در سالن که به صورت حرفه ای کار می کند ، این موضوع مهم است ، برای یک متخصص حرفه ای زیبایی زمان های زیادی وجود دارد که او نگران این است که آیا دستگاه خود را خاموش کرده است یا خیر !

در صورت عدم خاموش کردن دستگاه و روشن ماندن آن برای مدت طولانی ، آسیب های جدی به دستگاه وارد خواهد شد ، از طرفی هنگام کار با توجه به مشغله زیاد ، ممکن است فراموش کنید که مثلا هر یک ساعت یک بار به دستگاه استراحت دهید و همین موضوع باعث بروز آسیب به اتو مو شود ، بنابراین این موضوع می تواند برای افراد با مشغله زیاد و حجم کاری زیاد ، مهم باشد و احتمال آسیب به دستگاه را به حد اقل برساند.

12. داشتن محل نگهداری اتو با دست دیگر ( جهت سهولت در کار کراتینه )

ویژگی اتو مو های مخصوص کراتینه و کار کراتین

نکته مهم دیگری که در پایان به آن می پردازیم ، محل نگهداری اتو با دست دیگر هنگام انجام کار کراتین و یا امور حرفه ای دیگر در سالن های زیبایی است . حتما یک متخصص زیبایی اهمیت این موضوع را به خوبی می داند ، در اتو مو های حرفه ای مخصوص کراتین به این موضوع کاملا توجه شده و در نوک اتو قسمتی قرار داده شده که بتوان اتو را به راحتی با هر دو دست نگه داشت بدون اینکه گرما و حرارت دستگاه به دست شما آسیب بزند ، همچنین این موضوع باعث می شود تا سهولت کار بیشتر شده و در نتیجه کیفیت کار با تسلط بیشتر بر دستگاه ، بهتر و بالا تر رود.

معرفی یک اتو موی مخصوص کراتینه با کیفیت

با توجه به تمام موارد گفته شده ، در ادامه 1 اتو موی فوق العاده با کیفیت و مناسب برای درمان های کراتینه و انجام کلیه امور سالنی را به شما معرفی می کنیم که همه ویژگی های فوق را دارد.

جهت مشاهده این اتو موی کراتینه حرفه ای بر روی تصویر زیر کلیک کنید :

اتو مو سارا کامکاریان ، اتو مو کراتینه

جهت انتخاب ، خرید و اطلاع بیشتر از اتو موهای مخصوص کراتینه می توانید با شماره 09015953484 بر روی واتس اپ و یا به صورت تماس مستقیم ، ارتباط برقرار کنید.

کلمات کلیدی این مقاله :  # اتو مو مناسب کراتینه ، # بهترین اتو مو کراتینه # اتو مو مخصوص کراتینه ، # بهترین اتو مو مخصوص کراتینه # راهنمای انتخاب # راهنمای خرید # اتو مو حرفه ای # اتو مو سالنی # تفاوت اتو مو کراتینه و معمولی

همچنین بخوانید : 

پیشنهاد شگفت انگیز :

در صورتی که به داشتن موهایی صاف ، نرم و ابریشمی ( بدون وز و موخوره ) علاقه مندید ، سرم موی تایتان ساخت کشور کانادا حاوی پروتئین ، کراتین و آرگان به صورت هیدرولیز شده را به شما پیشنهاد میدهیم ، جزئیات این سرم موی فوق العاده با کیفیت و منحصر به فرد را می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر مشاهده و مطالعه کنید.

سرم کراتین ، پروتئین و روغن آرگان سیلک رود


سوالات متداول

چگونه جنس صفحات اتو مو را تشخیص دهیم ؟

اتو موهای تیتانیومی از اتو موهای سرامیکی سبک تر هستند و این سبک وزنی اتو مو کاملا مشهود و قابل اندازه گیری است . همچنین در اتو موهای تیتانیومی ، صفحات خیلی سریع تر گرم می شوند.


جنس صفحات اتو مو کراتینه تیتانیوم باشد یا سرامیکی ؟

امروزه رایج ترین جنس صفحات در اتومو ها سرامیک است ، اما  اتو موهای ساخته شده با صفحات تیتانیوم و همچنین صفحات تیتانیوم تزریق شده با تورمالین که امروزه در بازار وجود دارند بسیار عملکرد خوبی در درمان های کراتینه داشته اند ( و تجربه و علم هر دو این موضوع را ثابت می کند )


چه اتو مویی برای کراتینه خوب است ؟

به طور خلاصه بهترین و مناسب ترین اتو مو برای کراتینه باید دارای صفحات سرامیکی یا تیتانیومی با کیفیت بالا باشد ( جنس صفحات واقعی باشد و نه به صورت پوشش یا coating) ، تنظیمات دمای آن قابل تنظیم باشد و بتوان آن را ر روی محدوده 350-450 درجه فارنهایت تنظیم کرد. همچنین توصیه می شود که اتو موی مخصوص کراتین دارای ویژگی هایی مانند سیستم خاموش کننده خودکار باشد و از مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته شده باشد. وزن مناسبی داشته باشد ( سنگین نباشد ) و همچنین طول کابل آن بلند بوده و قابلیت چرخش داشته باشد.


عرض صفحات اتو مو کراتینه چقدر باشد ؟

سایز ایده آل یا عرض مناسب صفحات اتو مو جهت انجام بهتر امور کراتینه باید حد اقل 1 اینچ باشد یعنی 2.5 سانتی متر


هر چند وقت یک بار باید اتو موی جدیدی تهیه کنیم و با اتوی قدیمی جایگزین کنیم؟

مهم است که اتوی خود را به طور مرتب جایگزین کنید تا اطمینان حاصل شود که در طول فرآیند انجام کراتینه به درستی و کاملا موثر عمل می کند. توصیه می شود بسته به استفاده و فرسودگی دستگاه ، هر یک تا دو سال یکبار اتوی خود را تعویض کنید و اتوی جدیدی تهیه کنید.


نحوه تمیز کردن اتو مو و نگهداری از آن چگونه است ؟

مهم است که اتو موی خود را به طور منظم تمیز کنید تا از تجمع مواد یا هر باقیمانده ای که می تواند بر عملکرد اتو تاثیر بگذارد جلوگیری شود. می توانید از یک پارچه نرم یا یک برس برای پاک کردن مواد باقیمانده و رسوبات از روی صفحات دستگاه استفاده کنید. برخی از اتو مو ها نیز دارای محلول تمیزکننده ای هستند که به طور خاص برای این منظور طراحی شده است. همچنین مهم است که اتو موی خود را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید تا از آسیب دیدن صفحات و سایر اجزای آن جلوگیری شود.


آیا می توانم از اتو موهای دارای سیستم بخار ( استیم ) برای کراتینه استفاده کنم؟

استفاده از اتومو های دارای بخار در طول فرآیند کراتین تراپی توصیه نمی شود، زیرا این کار می تواند در اثربخشی درمان اختلال ایجاد کند و ممکن است به مو آسیب برساند.

بر چسب ها :
به اشتراک گذاری این مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاه ها و نظرات و پرسش و پاسخ ها
  1. author
    04 آذر 1400 - (2 سال قبل)
    سمیرا :

    اتوموی فوق حرفه ای که هم شاین بالا هم صافی بالا و هم جذب بالای مواد و ماندگاری خوب داشته باشه معرفی کنید.ممنونم.

    پاسخ مه زیبا :

    با درود ، در انتهای مطلب چند گزینه مناسب و حرفه ای معرفی شده.

  2. author
    05 مهر 1400 - (2 سال قبل)
    لیلا :

    سلام ممنون از توضیحاتتون من اتو مو صفحه سرامیکی مک اسایلر ۲۰۲۱ دارم ایا میتونم با همین کراتینه انجام بدم یا حتما باید اتو موی دیگه تهیه کنم ؟

    پاسخ مه زیبا :

    با سلام ، برای گرفتن بهترین نتیجه توصیه می شود جنس صفحات اتو مو تیتانیومی باشد.

  3. author
    04 تیر 1400 - (3 سال قبل)
    سمیرا :

    آیا برای کار کراتین حتما باید جنس صفحه تیتانیوم باشه ؟

    پاسخ مه زیبا :

    ترجیحا توصیه می شود از اتو موی صفحه تیتانیوم برای امور حرفه ای و سالنی و کراتینه استفاده شود ، زیرا هم سرعت کار شما بیشتر می شود و هم کیفیت کار بهتر بوده و نتیجه مطلوب تری خواهید گرفت.

  4. author
    30 فروردین 1400 - (3 سال قبل)
    مریم :

    سلام ، ممنون از سایت خوبتون ، توضیحاتتون در مورد اتو مو کراتینه واقعا عالی و کامل بود ، خواستم تشکر کنم ازتون 🌹

دیدگاه یا سوال خود را ثبت کنید