نحوه مراقبت و محافظت از موها بعد از انجام کراتینه مو - 7 نکته کلیدی

نحوه مراقبت و محافظت از موها بعد از انجام کراتینه مو - 7 نکته کلیدی

در صورتی که تازه موهای خود را کراتینه کرده ایم چگونه باید از آن مراقبت کنیم ؟ نحوه مراقبت و نگهداری از موها بعد از انجام کراتینه مو چگونه است ؟

درمان کراتینه چیست و نحوه مراقبت و نگهداری موهای کراتینه شده چگونه است ؟

ابتدا به جزئیات درمان کراتینه مو می پردازیم

درمان کراتینه نوعی درمان بر روی مو است که بعد از انجام دادن آن بر روی موها ، موهای شما صاف ، لطیف و براق می شود. این کار توسط یک اتو موی حرفه ای و جذب مواد کراتینه به مو از طریق گرمای اتو مو انجام می شود.

مشاهده یک مقاله کامل در خصوص راهنمای خرید و انتخاب اتو مو کراتینه مناسب

هر رشته از موهای شما در واقع از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. کراتین مو با گذشت زمان ، می تواند توسط عوامل مختلف از جمله کارهای معمولی مانند سشوار کشیدن و صاف کردن ، تا فرآیندهای شیمیایی سخت تر مانند رنگ کردن مو و آرایش مو آسیب ببیند .

 این فرایند ها باعث آسیب به غلاف کراتینه می شود . بنابراین درمان کراتینه با پر کردن شکاف هایی در موی شما که به کراتین آسیب زده است به کمک شما می آید.

هنگامی که موهای شما تحت این درمان قرار می گیرد ، موهایتان اغلب ، صاف و قابل کنترل و حالت دهی می شود و ظاهر بسیار خوبی خواهد داشت ، درست است؟ بسته به روش های درمانی کراتینی که دریافت می کنید ، ممکن است موهای شما هنوز فرباشد اما مدل دهی و حالت دهی به مو و در کل کار با موهایتان بعد از کراتینه ، بسیار راحت تر است .

مدت زمان ماندگاری درمان های کراتینه مو ، معمولا می تواند تا 6 ماه طول بکشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت هایی که باید بعد از کراتینه بر روی موهایتان انجام دهید و نکاتی که باید بعد از کراتینه به آنها توجه کنید ، ادامه این مقاله را تا انتها مطالعه کنید

نکاتی که بعد از انجام کراتینه مو باید آنها را رعایت کنید

1 - موهای خود را خشک نگه دارید

مراقبت از موهای کراتینه شده

هنگامی که برای انجام کراتینه مو به یک سالن زیبایی مراجعه می کنید ، به یاد داشته باشید که از آرایشگر خود بپرسید چه مدت بعد از انجام کراتینه ، نباید موهای خود را خیس کنید . برای شستن موها معمولاً باید 3 روز صبر کنید . با این وجود ، به دلیل وجود روش های مختلف درمانی کراتینه ، این مقدار زمان می تواند متفاوت باشد.

2 -  یک شامپو و نرم کننده بدون سولفات انتخاب کنید

استفاده از شامپو بدون سولفات بعد از کراتینه مو

قبل از شستشوی موهایتان ، حتما یک شامپو و نرم کننده موی بدون سولفات انتخاب کرده و تهیه کنید . استفاده از محصولات و شوینده های دارای سولفات به درمان کراتینه شما آسیب می رساند و باعث می شود تا نتیجه دلخواهتان حاصل نگردد .

در خصوص مزایا و فواید شامپوهای بدون سولفات می توانید از اینجا مطالعه کنید.

یک شامپو و نرم کننده بدون سولفات استاندارد ، موهای شما را به آرامی تمیز و نرم می کند در حالی که هیچ آسیبی به درمان کراتینه شما نمی زند ، بلکه حتی باعث می شود تا نتیجه بهتری دریافت کنید ! نکته اصلی این است که پس از درمان کراتینه ، از استفاده از شامپوهای بسیار قوی که باعث پاک شدن بیش از حد موهای شما می شود  و یا نتایج نامطلوبی را برای شما ایجاد می کند ، خودداری کنید.

3 - بعد از انجام کراتینه مو ، مانند سابق و زیاد موهایتان را نشویید

شستشوی زیاد و بیش از حد مو بعد از درمان کراتینه مو

وقتی 3 روز از زمان انجام کراتینه یا درمان کراتینه شما گذشت ، سعی کنید  موهایتان را به طور روزانه نشویید . پیروی از این قانون بعد از انجام کراتینه ، باعث می شود تا اثرات و ماندگاری این درمان ، تا حد ممکن طول بکشد و ماندگار باشد. بعضی از افراد در مقایسه با دیگران ، موهایی دارند که خیلی زود تر چرب می شود و به همین دلیل باید موهای خود را یک روز در میان یا حتی هر روز بشویند. اگر شما یکی از خوش شانس ها هستید که می توانید حتی چندین روز بدون شستشوی مو ، باز هم موهایتان تمیز به نظر برسد ، حتما این قانون را رعایت کنید . برای دوری از مرطوب شدن و خیس شدن موها و محافظت از آنها ، در صورتی که قصد دارید فقط بدنتان را بشویید ، می توانید از یک کلاه محافظت کننده از موهایتان هر از گاهی در حمام استفاده کنید.

استفاده از کلاه حمام به منظور محافظت از مو و جلوگیری از خیس شدن مو

4 - پس از انجام کراتینه مو ، موهایتان را تا حد ممکن آویزان نگه دارید و از حالت دادن و بستن آن جلوگیری کنید

مراقبت از موهای کراتینه شده ، نبستن مو

بعد از کراتینه کردن مو ، تا سه روز پس از آن ، موهای شما آسیب پذیرتر است. برای جلوگیری از هرگونه چین خوردگی مو و از حالت خارج شدن آن ،  بسیار مهم است که موهای خود را شل نگه دارید و هیچ چیزی به موهایتان متصل نکنید یا موهایتان را نبندید و موهایتان کاملا آزاد باشد. از جمع كردن موهایتان پشت گوش ها نیز خودداری كنید!

5 - به موهایتان هر حالت دلخواهی که دوست دارید ، حالت دهید ( حالت دهی موها پس از انجام درمان کراتینه )

حالت دهی مو بعد از انجام کراتینه مو

بعد از انجام صافی مو با درمان کراتین ، حالت دادن به موهای شما بسیار راحت تر می شود. بنابراین با فاصله 3 روز بعد از انجام کراتینه ، آن زمان بهترین زمان برای انجام هر گونه حالت دهی به موهایتان است.

6 - هنگام خوابیدن بعد از درمان کراتینه ،  از یک بالش ابریشمی در زیر سرتان استفاده کنید.بالش مناسب بعد از انجام کراتینه مو و مراقبت از مو

ممکن است این موضوع را قبلاً نیز شنیده باشید که استفاده از روبالشی ابریشمی می تواند به کاهش اصطکاک کمک کند ، موهای شما را صاف تر کرده و در نتیجه از آسیب به موهایتان جلوگیری کند . هنگام انجام درمان کراتین به جهت مراقبت و محافظت از موهایتان ، مهم است که این نکته را به خاطر داشته باشید زیرا در صورت استفاده از بالش های نخی ، موهای شما بیشتر در معرض آسیب قرار خواهند گرفت.

7 - در صورتی که ورزش می کنید ، موهای خود را کاملا خشک نگه دارید ( جلوگیری از تعریق با عرق کردن بعد از انجام کراتینه مو )

سشوار زدن و خشک کردن موهای کراتینه شده

به منظور مراقبت از موهای کراتینه شده ، برای سه روز اول بعد از انجام آن ،  باید موهای خود را کاملا خشک نگه دارید. بله ، این موضوع حتی شامل تعریق نیز می شود. اگر هنگام تمرین و ورزش کردن ، موهایتان عرق می کند ، بسیار مهم است که به محض تمام شدن کار ، موهای خود را با یک سشوار مناسب یا با استفاده از هوای آزاد و باد ، خشک کنید. این موضوع  به شما کمک می کند تا عرق شما به درمان کراتینه آسیب نرساند.

مشاهده یک مقاله در خصوص اثرات کراتین بر رشد و تقویت مو ...

منبع : 

https://www.allthingshair.com/en-us/hair-care/keratin-hair-treatment/keratin-treatment-maintenance-tips/

# محافظت از موهای کراتینه شده # مراقبت از موی کراتینه شده # نکات بعد از انجام کراتینه مو

 
بر چسب ها :
به اشتراک گذاری این مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاه ها و نظرات و پرسش و پاسخ ها
دیدگاه یا سوال خود را ثبت کنید