راهنمای خرید سشوار چرخشی مناسب یا برس حرارتی چرخشی + نحوه عملکرد و ویژگی ها

راهنمای خرید سشوار چرخشی مناسب یا برس حرارتی چرخشی + نحوه عملکرد و ویژگی ها

× فهرست مطالب راهنمای خرید سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی و تفاوت آنها با برس های حرارتی معمولی  

بهترین سشوار چرخشی چیست ؟ چه مشخصاتی دارد ؟ کدام سشوار چرخشی خوب است ؟ راهنمای خرید و انتخاب سشوار چرخشی مناسب و عالی ، سشوار چرخشی چی بخریم ، چه مارکی بخریم ؟ چه مارکی خوبه ؟

  • سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی چیست ؟
  • چه مزیت ها و فواید و کاربردی دارد ؟ عملکرد سشوار چرخشی چگونه است ؟
  • تفاوت آن با اتو موی حالت دهنده یا فر کننده یا آنچه ما بابلیس می دانیم چیست ؟
  • تفاوت سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی با برس حرارتی معمولی چیست ؟

سشوار چرخشی چگونه کار می کند ؟ حالت دهی مو با برس حرارتی چرخشی یا سشوار چرخشی آیا می توانید از سشوار چرخشی بر روی موهای خیس استفاده کرد؟ ( استفاده از سشوار چرخشی بر روی موهای خیس ) آیا در انتخاب و یا خرید سشوار چرخشی ، نوع مو نیز مهم است ؟ آیا سشوار چرخشی می تواند به مو آسیب برساند ؟ نکاتی که هنگام خرید سشوار چرخشی باید به آنها دقت کنید تفاوت برس حرارتی چرخشی یا سشوار چرخشی با  برس حرارتی معمولی تفاوت سشوار چرخشی با بابلیس تفاوت سشوار چرخشی با سشوار معمولی

فهرست مطالب

راهنمای خرید سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی و تفاوت آنها با برس های حرارتی معمولی  

بهترین سشوار چرخشی چیست ؟ چه مشخصاتی دارد ؟ کدام سشوار چرخشی خوب است ؟ راهنمای خرید و انتخاب سشوار چرخشی مناسب و عالی ، سشوار چرخشی چی بخریم ، چه مارکی بخریم ؟ چه مارکی خوبه ؟

  • سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی چیست ؟
  • چه مزیت ها و فواید و کاربردی دارد ؟ عملکرد سشوار چرخشی چگونه است ؟
  • تفاوت آن با اتو موی حالت دهنده یا فر کننده یا آنچه ما بابلیس می دانیم چیست ؟
  • تفاوت سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی با برس حرارتی معمولی چیست ؟

سشوار چرخشی چگونه کار می کند ؟

یک برس حرارتی چرخشی یا سشوار چرخشی ، می تواند به شما کمک کند تا در خانه علاوه بر صاف کردن مو ، حالت دهی مو را نیز با همان کیفیت مراجعه به سالن زیبایی انجام دهید . این ابزار حالت دهنده و صاف کننده مو با دمیدن هوای گرم به موهای شما ، موهایتان را خشک می کند ، و در عین حال ، یک برس چرخان دارد که با چرخیدن ، موهای شما را صاف کرده و به موهایتان حجم و درخشش زیادی می دهد.

بهتر است از سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی ، بر روی موهایی استفاده شود که حد اقل 70 تا 80 درصد خشک شده باشد. اگر میزان رطوبت مو در همین حد باشد ، حالتی که به موهایتان می دهید ، می تواند تا 3 روز ماندگاری داشته باشد ، اما اگر موهایتان کاملا خیس باشد ، ماندگاری حالتی که به موهایتان می دهید کمتر خواهد بود و نتیجه حاصله نیز مانند زمانی که موها تقریبا 80 درصد خشک هستند نخواهد بود.

امروزه ، برس های حرارتی و چرخشی یا سشوار های چرخشی زیاد و با کیفیتی در بازار وجود دارند ، بنابراین انتخاب از بین این همه سشوار یا برس حرارتی ، ممکن است انتخاب سختی باشد.

در این مقاله ما به شما آموزش ها و آگاهی های لازم برای خرید و انتخاب بهترین سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی برای به دست آوردن نتیجه دلخواه و مطلوب از حالت دهی به موهایتان را خواهیم گفت.

خرید سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی

سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی چیست و چگونه کار می کند ؟

برس حرارتی چرخشی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به برس حرارتی معمولی  دارد ، و تنها تفاوت آنها این است که برس حرارتی آن می چرخد.

در اصل برس حرارتی چرخشی ، یک سشوار چرخشی و ابزار حالت دهنده موی چند کاره است و همین عامل باعث می شود که همه دوست داشته باشند یکی از آن داشته باشند. برس آن به شکل گرد است و هوای گرم از آن خارج می شود و دارای یک سیم است که به یک خروجی متصل می شود.

دکمه های تنظیمات سرعت و کنترل دما در اکثر برس های حرارتی ( چه چرخشی و چه غیر چرخشی ) بر روی قسمت دسته آن است . 

برس حرارتی چرخشی یا سشوار چرخشی می تواند از انواع مختلفی از مواد ساخته شده باشد . به عنوان مثال ، ممکن است موی این برس ها با سرامیک پوشیده شده باشد ، که در این حالت هم داغتر می شوند و هم حالت دهی دقیق تر و بهتری به موهایتان می دهند. در برخی دیگر از انواع سشوار های چرخشی یا برس های حرارتی چرخشی ، موی آنها از جنس نایلون انعطاف پذیر یا موادی مشابه است که با حرکت و چرخیدن در میان موهایتان بدون کوچکترین گیر کردن و کشیده شدن موها ، به موهایتان حالت می دهد.

این برس ها همچنین هوای گرم را از طریق منافذ تهویه هوای گرم که روی برس چرخان وجود دارند به موهایتان می رسانند . این هوا همان هوایی است که علاوه بر خشک کردن موهایتان ، به شما امکان می دهد تا حالت دهی مو را نیز انجام دهید .

تنها تفاوت اصلی و مهم که بین برس های حرارتی چرخشی ( سشوار چرخشی ) و برس های حرارتی معمولی وجود دارد این است که این برس ها می چرخند. فقط همین !

حالت دهی مو با برس حرارتی چرخشی یا سشوار چرخشی

مکانیزم چرخش موجود در سشوار های چرخشی ، به موج موهای شما طراوت و تازگی و حالت طبیعی تر می دهد و باعث می شود تا در مقایسه با فر کننده های سنتی مو ، موهای شما فری یا موج و حالت بسیار طبیعی تری پیدا کند . این عملکرد چرخش ، چند جهته است ، به این معنی که در همین حال که موهای شما را خشک می کند ، در دو جهت می چرخد و به موهای شما حجم و حالت زیبایی می دهد.

هنگامی که به استفاده از سشوار چرخشی عادت می کنید ، دیگر می توانید به راحتی در منزل به همان حالتی که در سالن زیبایی به موهایتان حالت داده می شود ، حالت دهید.

تنها موردی که من اولین باری که از سشوار چرخشی استفاده کردم با آن روبرو شدم ، این بود که به نحوه کارکرد و اینکه چگونه کار می کند ، عادت کنم ! چون به برس های سنتی عادت کرده اید دوست دارید که مانند برس های سنتی برس را بر روی موهایتان  حرکت دهید ، اما باید غریزه طبیعی خود را تسلیم کنید و اجازه دهید تا برس خودش کار خودش را انجام دهد . اگر این کار را نکنید ، خطر کشیده شدن و یا گره خوردن مو ها وجود دارد.

این هنری است که باید آموخته شود ، بنابراین اگر یک سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی  خریداری کردید ، با اولین بار استفاده  تسلیم نشوید. بعید به نظر می رسد که بتوانید در اولین تلاش خود با موفقیت از آن استفاده کنید ، اما منصرف نشوید. چون این محصول واقعاً کارساز است و بسیار به شما کمک خواهد کرد.

اگر نمی توانید به نحوه کار آن عادت کنید ، اکثر سشوارهای چرخشی دارای یک دکمه یا سوئیچ هستند که مکانیزم چرخشی را خاموش می کند تا بتوانید آن را به یک برس حرارتی غیر چرخان و عادی تبدیل کنید.

بعضی از افراد فقط ترجیح می دهند که حرکت یک ابزار حالت دهی مو را خودشان کنترل کنند ، بنابراین اگر شما جزء این افراد هستید ، سشوار چرخشی مناسب شما  نیست !

بیایید کمی بیشتر به جزئیات بپردازیم ...

آیا می توانید از سشوار چرخشی بر روی موهای خیس استفاده کرد؟ ( استفاده از سشوار چرخشی بر روی موهای خیس )

برس حرارتی چرخشی یا سشوار چرخشی را فقط باید بر روی موهای مرطوب استفاده کرد نه موهای خیلی خیس.

بهتر است قبل از استفاده از سشوار چرخشی ، اطمینان حاصل کنید که بیشتر رطوبت از مو خارج شده است تا نتیجه خوبی بگیرید ، در غیر این صورت خشک شدن موهایتان بسیار طولانی و زمان بر می شود.

من توصیه می کنم قبل از استفاده از سشوار چرخشی ، ابتدا با فشردن یک حوله حمام بر روی موهایتان ، کاملا آب اضافی مو را بگیرید . قطعاً می توانید از سشوار چرخشی بر روی موهای کاملا خشک نیز به منظور حالت دهی و موج دهی به مو ها و همچنین افزودن حجم به مو استفاده کنید.

آنچه در مورد برس های حرارتی چرخشی دوست خواهید داشت این است که حجم و درخشش باورنکردنی به موهایتان می دهند . در صورت استفاده صحیح ، حتی می توانید یک حالت پر پشت و پر موج و یا فر ایجاد کنید که چند روز برای شما ماندگاری داشته باشد ( این موضوع به میزان رطوبت و همچنین نوع موهای شما بستگی دارد).

آیا در انتخاب و یا خرید سشوار چرخشی ، نوع مو نیز مهم است ؟

در مورد نوع مو ، اگر موهای شما کوتاه یا ریز است ، سعی کنید سشواری را انتخاب کنید که سایز برس آن ، متناسب با اندازه موهایتان باشد.

اگر سایز برس خیلی بزرگ باشد ،  موهایتان دور برس به طور کامل نمی چرخد ، بنابراین اگر موهای کوتاه تر یا باریک تری دارید از سشواری استفاده کنید که برس آن کوچکتر و یا باریک تر باشد.

آیا سشوار چرخشی می تواند به مو آسیب برساند ؟

در خصوص آسیب به مو ، من معتقدم که این برس های حرارتی یا سشوار های چرخشی برای انواع موها ( حتی موهای حساس ) مناسب هستند یعنی در مقایسه با دیگر دستگاه های گرم کننده مو مانند اتو مو ، آسیب کمتری به مو وارد می کنند ، اما باز هم قبل از استفاده توصیه می شود از اسپری محافظتی ضد حرارت بر روی مو استفاده کنید ، هر چه باشد باز هم این دستگاه ، یک دستگاه گرم شونده است.

همچنین بخوانید :  تفاوت اتو مو با برس حرارتی چیست ؟

نکاتی که هنگام خرید سشوار چرخشی باید به آنها دقت کنید

هنگام خرید یک برس حرارتی چرخشی باید به دنبال ویژگی های زیر باشید:

  • دستگاه حتما دارای سوئیچ یا دکمه ای باشد که بتوان حالت چرخش آن را متوقف کرد ( ممکن است حالت چرخندگی را دوست نداشته باشید )
  • تنظیمات چند سرعته ( بتوان بر روی سرعت های مختلف تنظیم کرد )
  • تنظیمات دمای متغیر ( بتوان میزان دما و گرمای دستگاه را کم یا زیاد کرد )
  • تنظیمات چند جهته ( چرخش در جهات مختلف )
  • اندازه برس برای نوع و طول موهای شما مناسب باشد
  • در صورتی که مسافرت می کنید ، دستگاه دارای سیستم دو ولتاژه باشد.

با توجه به مطالب گفته شده ، اکنون اصول و جزئیات مورد نیاز در خصوص خرید و یا انتخاب سشوار چرخشی مناسب و همچنین عملکرد آنها به دست آورده اید. مطالعه این مقاله ارزش این را دارد که تفاوت سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی را با دیگر محصولات مشابه بدانید.

تفاوت برس حرارتی چرخشی یا سشوار چرخشی با  برس حرارتی معمولی

در اصل این دو ابزار هر دو از ابزار های حالت دهی مو با گرما و هوا هستند و عملکرد آنها در انتشار هوا مانند سشوار است ، به همین دلیل است که بعضی آن را با نام سشوار چرخشی می شناسند ( در واقع نام اصلی برس حرارتی چرخشی است )

. تنها تفاوت بین این دو این است که در حالت چرخشی ، هنگام حالت دهی به مو و خشک کردن مو ، برس در جهات مختلف همزمان می چرخد که این باعث می شود موهای شما حجم و حالت و موج زیبا تری پیدا کند.

این موضوع یک موضوع کاملا سلیقه ای است و بسیاری از مصرف کنندگان این دستگاه ها احساس می کنند که در حالت چرخشی ،  نتیجه بهتر و زیبا تری به دست می آید ، اما استفاده از برس های حرارتی چرخشی در مقایسه با برس های حرارتی معمولی یا غیر چرخان کمی دشوارتر است.

تفاوت برس حرارتی چرخشی با فر کننده یا موج دهنده مو

یا به عبارتی

تفاوت سشوار چرخشی با بابلیس

تفاوت بابلیس با سشوار چرخشی یا برس حرارتی چرخشی

هر دو ابزار از ابزار های گرم شونده یا گرم کننده مو می باشند اما با هم کاملا تفاوت دارند

برس حرارتی چرخشی با چرخیدن بر روی موها ، علاوه بر دمیدن باد گرم به موها و خشک کردن مو ها ، به موهای شما حالت نیز می دهد ، عموما مشابه سشوار عمل می کند.

 اما بابلیس فقط و فقط برای فر کردن یا موج دادن به مو استفاده می شود و باید بر روی موهای کاملا خشک استفاده گردد. موهای خود را دور میله بابلیس می بندید و منتظر می مانید تا کاملا فر شود و یا موج بگیرد و حالت بگیرد.

بابلیس برای اینکه موهای شما را فر کند ، گرمای زیادی را به موهایتان وارد می کند ، بنابراین اگر با دقت زیادی استفاده نشود ، در مقایسه با سشوار های چرخشی و یا برس های حرارتی چرخشی ، آسیب زیادی می تواند به موهایتان وارد کند.

تفاوت سشوار چرخشی با سشوار معمولی

شباهت های زیادی بین این دو دستگاه وجود دارد ،  زیرا هر دوی این محصولات ، هم  با دمیدن هوای گرم به موهایتان باعث خشک شدن کامل مو می شوند و هر دو از ابزار های حالت دهی به مو هستند . تفاوت اصلی سشوار معمولی با سشوار چرخشی این است که در سشوار معمولی موهای شما برای خشک شدن ، دور چیزی نمی چرخد ، بنابراین برای حالت دهی یا فر کردن مو و یا موج دادن به مو باید از یک ابزار دومی نیز استفاده کنید. 

در حالی که در سشوار های چرخشی ، نیازی به استفاده از ابزار دوم برای حالت دهی به مو و فر کردن مو نیست ، برای فر کردن مو توسط سشوار های معمولی ، به دیفیوزر نیاز دارید.

دیفیوزر یا پخش کننده هوای سشوار

منبع : https://www.hotairbrushreviews.com/best-rotating-hot-air-brush/

جهت مشاهده یک مقاله کامل در خصوص خرید سشوار مناسب ( سشوار معمولی ) و راهنمای خرید سشوار ، می توانید اینجا کلیک کنید.

کلمات کلیدی این مقاله : # خرید سشوار چرخشی مناسب # راهنمای خرید # چه سشواری خوب است ؟ # چه سشوار چرخشی بخریم ؟ # سشوار چرخشی چه مارکی خوبه ؟ چی خوبه ؟ # بهترین سشوار چرخشی کدام است ؟ #  تفاوت سشوار چرخشی با معمولی # تفاوت با بابلیس ، # سشوار چرخشی چی خوبه ؟ # چه مارکی خوبه ؟ # چی بخریم ؟

همچنین بخوانید :

بر چسب ها :
به اشتراک گذاری این مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاه ها و نظرات و پرسش و پاسخ ها
دیدگاه یا سوال خود را ثبت کنید