راهنمای خرید اتو مو : تفاوت اتو مو های سرامیکی با تیتانیوم چیست ؟

راهنمای خرید اتو مو : تفاوت اتو مو های سرامیکی با تیتانیوم چیست ؟

× فهرست مطالب جدول مقایسه اتو موی تیتانیوم با اتو موی سرامیک و بررسی تفاوت های فنی آنها بررسی سرامیک و اتو مو های سرامیکی مزایای اتو موهای سرامیکی : معایب اتو موی سرامیکی : بررسی تیتانیوم و اتو مو های تیتانیومی مزایای تیتانیوم و اتو مو های تیتانیومی : معایب اتو مو های تیتانیومی : فناوری یونی اتو موهای سرامیکی : ( استفاده از یون های منفی ) اتو موی سرامیکی بهتر است یا تیتانیوم ؟ کدامیک بهتر است؟ نتیجه گیری نهایی در خصوص "تفاوت اتو مو های سرامیکی با تیتانیومی" مقاله دیگر در خصوص تفاوت اتو مو ها و همچنین راهنمای خرید بهتر اتو مو و دانستن تفاوت اتو موهای تیتانیوم ، سرامیک ، تورمالین و ... مزایا و فواید اتو موهای سرامیکی چیست ؟ با این وجود اتو موهای سرامیکی دارای اشکالاتی نیز هستند ( معایب اتو موهای سرامیکی ) مزایا و فواید اتو موهای تیتانیومی چیست؟ مانند هر ماده دیگر ، تیتانیوم نیز دارای نقایص است ( معایب اتو مو های تیتانیومی ) چگونه اتو مو را تمیز کنیم ؟  آیا اتو مو را باید تمیز کنیم ؟ معرفی چند اتو موی تیتانیومی با کیفیت
فهرست مطالب

راهنمای خرید اتو موی مناسب بر اساس نوع موی شما ، اتو موی سرامیکی بهتر است یا تیتانیوم ؟ تفاوت آنها چیست و کدام را انتخاب کنیم یا بخریم ؟

هنگام انتخاب  و خرید اتو مو ، موارد زیر را در نظر بگیرید :

  • اندازه صفحات اتو مو
  • دمای اتو مو
  • جنس صفحات اتو مو

که در مورد همه این موارد در ادامه مقاله خواهید خواند .

حالت دهی مو توسط ابزار های گرم شونده مانند اتو مو ، و درمان های شیمیایی مو مانند درمان کراتینه مو ، می تواند آسیب های زیادی را به موهای شما وارد کند ، بنابراین داشتن آگاهی کافی و دانش لازم برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه مناسب با موهای شما بسیار مهم است.

رایج ترین اندازه صفحه در اتو موها یک اینچ یا 2.5 سانتی متر است. اتو موهایی که سایز صفحات بزرگتری دارند ، در مقایسه با اتو موهایی که صفحه کوچتری دارند ، سریع تر کار می کنند و برای موهای بلند تر و موهای ضخیم تر ، انتخاب بهتری هستند. هر چه سرعت کار با دستگاه به منظور صاف کردن مو بیشتر شود ، به این معنی است که گرما ، آسیب کمتری به موهای شما می رساند.

با این حال ، در صورتی که موهای کوتاه تری دارید ، اتو موهای دارای صفحات کوچکتر انتخاب بهتری هستند ، یا اگر قصد دارید که به موهای خود موج داده و یا موهای خود را فر کنید ، اتو موهای دارای صفحات کوچکتر ، انتخاب بهتری برای شما هستند.

همانطور که می دانید ، گرمای زیاد می تواند برای موهای شما بسیار مضر باشد ، بنابراین قابلیت تنظیم دما در اتو موها ، بسیار مهم است ، به گونه ای که بتوانید از کمترین دما شروع کرده و به مرور به دمای مناسب و مورد نیاز موهایتان برسید.

موهای ریز و نازک برای جلوگیری از آسیب به تنظیم دمای کمتری نیاز دارند ، در حالی که موهای ضخیم برای گرفتن بهترین نتیجه به دمای بالا نیاز دارند.

در ادامه این مقاله به انواع جنس صفحات اتو مو و دیگر موارد می پردازیم که آگاهی و اطلاع از آنها بسیار می تواند در انتخاب و خرید یک اتو موی مناسب به شما کمک کند.

تیتانیوم (فلز) و سرامیک ، رایج ترین نوع ماده ای هستند که در صفحات اتو مو های امروزی به کار برده می شوند.

هر دوی آنها گرمای مادون قرمز زیادی دارند که موها را از درون به سمت بیرون خشک می کند. هر دو جنس همچنین برای خنثی کردن (یا تثبیت) موهای خشک ، یونهای منفی تولید می کنند.

اما بین آنها چندین تفاوت وجود دارد (مانند مکانیسم تولید گرما) ، و این می تواند از عواملی باشد که شما تصمیم بگیرید کدام یک را بخرید.

جدول مقایسه اتو موی تیتانیوم با اتو موی سرامیک و بررسی تفاوت های فنی آنها

موارد سرامیکی تیتانیومی
تولید گرمای شدید   خصوصیت فلزی - بهتر
پوشش گرما   خصوصیت فلزی - بهتر
توزیع گرما بهتر  
سهولت در تمیز کردن دستگاه بهتر  
تولید یون های مفنی   بهتر
بر اساس نوع مو موهای ظریف ، شکننده و حساس ، مویی که راحت تر حالت میگیرد ، موج دار ، فرفری موی زخیم ، موج دار ، فرفری ، کلفت و خشن

اتو موی سرامیکی ، برای موهای حساس و صاف و شکننده ، تفاوت اتو موی سرامیکی با تیتانیومی

 

بررسی سرامیک و اتو مو های سرامیکی

براساس دانش نامه ویکی پدیا ، سرامیک یک ماده جامد معدنی ، غیر فلزی است که شامل اتم های فلزی ، غیر فلزی یا متالوئیدی است که در اصل در پیوندهای یونی و کووالانسی نگهداری می شوند.

اولین فرم از این ماده به بیش از 27000 سال پیش باز می گردد. با توجه به خاصیت های غیر فرسایشی ( بدون آسیب زدن به مو ) و رسانا بودن گرما، این ماده ، برای ساخت صفحات اتو موها ، بسیار گزینه مناسبی است.

مزایای اتو موهای سرامیکی :

  • صفحات سرامیکی بسیار صاف هستند.
  • توزیع گرما در سرامیک ، بسیار یکنواخت است
  • این جنس صفحات ، می تواند برای انواع موها استفاده شود و محدودیت کمی دارد

معایب اتو موی سرامیکی :

  • از آنجا که موهای شما حاوی رطوبت است ، صفحات سرامیکی ممکن است باعث تبخیر این رطوبت طبیعی مو شود.
  • اگر از دست شما رها شود ، سرامیک می تواند خیلی راحت بشکند و یا ترک بر دارد.
  • برخی از اتو موهای ارزان ، صفحات سرامیکی دارند که لایه سرامیک روی صفحات آنها بسیار نازک است و خیلی زود از بین رفته و ساییده می شود. بنابراین مواظب باشید که از این نوع اتو مو ها انتخاب نکنید.

اتو موهای سرامیکی برای استفاده در خانه توصیه می شود ( مصارف خانگی )

صفحات سرامیکی برای مو بسیار ملایم هستند ، از این رو برای موهای حساس توصیه می شوند ، همچنین گرمای آزاد شده از این صفحات نیز ملایم است.

برای مشاهده یک اتو مو خانگی سرامیکی با کیفیت اینجا کلیک کنید.

اتو موی تیتانیومی ، برای موهای حساس و صاف و شکننده ، تفاوت اتو موی سرامیکی با تیتانیومی

بررسی تیتانیوم و اتو مو های تیتانیومی

در اصل تیتانیوم یک فلز است ، بنابراین بسیار قوی و بسیار بادوام است.

تیتانیوم در مقایسه با سرامیک ، سبک تر است ، بنابراین نگه داشتن اتو مویی که جنس صفحاتش تیتانیوم است ، در مقایسه با اتو موی سرامیکی با همان سایز صفحات ، راحت تر است و این موضوع کار را برای افرادی که برای طولانی مدت کار می کنند و برای سالن ها راحت تر می کند.

صفحات تیتانیوم گرمای زیادی تولید می کنند ، و این موضوع به سرعت صاف کردن مو کمک می کند ( مو خیلی سریع صاف می شود ) ، اما به طور بالقوه باعث آسیب مو می شود. بنابراین هنگام استفاده از این اتو مو ها ، شما باید از اسپری محافظت در برابر حرارت بر روی موی خود استفاده کنید.

 

تحقیقات نشان داده که یون های مثبت ، موهای آسیب دیده و فریزی شده را ، بسیار بد تر می کنند ، تیتانیوم ، یون های منفی فراوانی تولید می کند ، که این یون های منفی به خنثی کردن مو در آن قسمت ها و تثبیت مو کمک زیادی می کند و موی شما را بهتر حالت داده و به وضعیت ایده آل میرساند.

اگر درجه گرمای اتو موی خود را بر روی مثلا 270 درجه فارنهایت تنظیم کنید ، اتو مویی که جنس صفحاتش تیتانیوم است ، در مقایسه با اتو مویی که جنس صفحاتش سرامیک است ، با همان درجه ، گرمای بیشتری تولید می کند.

اگر موهای شما سالم است و شما هر روز موهایتان را صاف می کنید ، تیتانیوم برای شما انتخاب مناسبی است.

تفاوت اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی ، اتو موی تیتانیومی ، مزایا ، معایب

مزایای تیتانیوم و اتو مو های تیتانیومی :

  • ارزانتر
  • تولید گرمای پایدار تر
  • بادوام - اگر به طور تصادفی از دستتان رها شود ، نمی شکند.
  • خورنده نیست
  • گرما را به طور یکنواخت تری توزیع و تولید می کند و خیلی سریع تر از سرامیک ، داغ می شود.
  • تولید یونی را ارائه می دهند - فلز، یونهای منفی تولید می کند که برای مو بسیار مناسب است
  • در مقایسه با سرامیک ، مو صاف تر و براق تر می شود.

معایب اتو مو های تیتانیومی :

  • فلز نمی شکند اما توسط فلز دیگر به راحتی بر روی آن خراش می افتد.
  • سطح صفحات تیتانیوم به اندازه سرامیک صاف نیست
  • چربی و مواد اضافه مو ، به راحتی بر روی آن جمع می شود.

نتیجه گیری

اینکه کدام یک از این دو نوع اتو مو و دو نوع جنس صفحه را انتخاب کنید به نوع موهای شما بستگی دارد

اگر موهای شما به راحتی صاف می شود و یا صاف است ، سرامیک را انتخاب کنید ، در غیر این صورت ، تیتانیوم برای افرادی که موهای بلند و ضخیمی دارند ، انتخاب بهتری است.

همچنین ممکن است راحتی و سهولت استفاده برای شما مهم باشد که باز هم تیتانیوم انتخاب بهتری است.

چه از اتو موی تیتانیومی استفاده کنید و چه از اتو موی سرامیکی ، در صورت استفاده زیاد و مکرر ، قطعاً باعث آسیب دیدگی موها می شوند ، هرچه موی خود را بیشتر اتو کنید ، موی شما بیشتر حالت طبیعی خود را از دست می دهد. بنابراین ، موهای خود را به طور روزانه اتو نکنید و اجازه دهید قبل از اینکه دوباره موی خود را با اتو مو صاف کنید ، چند روزی موهایتان استراحت کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب اتو موی مناسب می توانید با شماره 09015953484 در تماس باشید و یا بر روی واتس اپ و یا تلگرام به ما پیام دهید ، تا راهنمایی در خصوص بهترین انتخاب و بهترین گزینه برای شما صورت گیرد.

منبع : https://www.hotstylingtoolguide.com/titanium-vs-ceramic-flat-iron-which-one-is-bette

 

در ادامه یک مقاله دیگر در خصوص تفاوت اتو موی سرامیک با تیتانیوم ، مزایا و معایب آنها و اینکه کدام یک بهتر است و هر کدام برای چه نوع مویی مناسب است را بررسی خواهیم کرد.

احتمالاً شما هم همین داستان را شنیده اید که اتو مو های تیتانیومی در مقایسه با اتو مو های سرامیکی سریعتر مو را صاف می کنند ، اما اتو مو سرامیکی ایمن تر است. زمانی که شما می خواهید یک اتو موی مناسب انتخاب و خرید کنید ، ادعاهایی مانند این می تواند شما را سردرگم کند ، به خصوص اینکه نمی خواهید با به دست آوردن سرعت بیشتر، امنیت و سلامت موی خود را به خطر بیندازید. بنابراین بیایید کمی بیشتر در مورد تفاوت های اتو مو های سرامیکی با اتو مو های تیتانیوم برای صاف کردن مو صحبت کنیو و ببینیم که نظرات در مورد این محصولات چیست و مزایا و یا برتری هر کدام به نسبت به دیگری چیست ؟

ابتدا با اتو موی سرامیکی شروع می کنیم که به دلیل داشتن تکنولوژی محافظتی و توزیع یکنواخت گرما ، محبوب ترین گزینه در بین حرفه ای ها و کاربران خانگی بوده است. منظور از این دو مزیت گفته شده ، فناوری گرمایشی با استفاده از مادون قرمز  و استفاده از تکنولوژی یونی در اتو موهای سرامیکی است . گرمایش مادون قرمز طبیعی سرامیک به آرامی موها را از داخل گرم می کند بدون اینکه به لایه بیرونی مو آسیب برساند ( زیرا احتمال آسیب به لایه بیرونی مو وجود دارد ) ، این موضوع باعث افزایش رطوبت در هر رشته از مو می شود تا مو از نظر ظاهری ، ظاهری تغذیه شده و آبرسانی شده داشته باشد و جلوه ای باشکوه و ظاهری سالم به شما نشان دهد.

فناوری یونی اتو موهای سرامیکی : ( استفاده از یون های منفی )

این فناوری منحصر به فرد برای خنثی کردن و متعادل کردن موها به منظور شل کردن و صاف کردن کوتیکولهای مو ، از یون های منفی استفاده می کند. این موضوع همچنین به داشتن موهای سالم کمک می کند ، زیرا زمان صاف کردن مو به نصف کاهش می یابد و موهای شما دو برابر صاف تر به نظر می رسند.

حالا بیایید راجع به اتو موی تیتانیوم صحبت کنیم ، این اتو موی استثنایی می تواند در یک زمان بسیار کوتاه  به یک درجه حرارت بسیار بالا برسد که این موضوع باعث می شود تا موها خیلی سریع تر صاف شوند و این گزینه برای افرادی که خیلی وقتشان کم است و یا افراد شلوغی هستند ، بسیار گزینه مناسبی است. اتو موهای تیتانیومی ، همچنین دارای صفحات بی عیب و نقص و صاف هستند که خیلی راحت و بدون زحمت بر روی موهای شما حرکت می کند ​​تا ظاهری ابریشمی و براق برای موهای شما فراهم آورد .

یکی از مهمترین مزایا و یا تفاوت های اتو مو های تیتانیوم  در مقایسه با سرامیک این است که از نظر طبیعی مقاومت بیشتری دارند ، یعنی محکم تر هستند و از طرفی در مقایسه با سرامیک ، سبک تر هستند ، بنابراین کار صاف کردن مو با استفاده از اتو موی تیتانیومی راحت تر خواهد بود و به طور کلی ، عمر اتو موی شما نیز بیشتر خواهد بود.

بهترین سالن های مو و زیبایی مو و آرایشگاه ها که کار های کراتین و درمان کراتینه مو انجام می دهند به دلیل عملکرد خوب دستگاه و همچنین نیاز به گرم شدن سریع دستگاه ( جلوگیری از اتلاف وقت و انتظار زیاد ) از اتو موهای تیتانیومی استفاده می کنند ، همچنین استفاده از تیتانیوم باعث می شود تا موها خیلی سریع صاف شده و برای مدت زمان زیادی هم صاف بماند ، قدرت و گرمای زیاد اتو موهای تیتانیومی ، برای خانم ها و دخترانی که موهای ضخیم ، درشت و سرسخت دارند ، مفید است که برای صاف کردن مو به درستی ، به به دمای بالا احتیاج دارند. اگر موهای شما نازک یا شکننده است ، دیگر به گرمای زیاد احتیاج نخواهید داشت و گرمای زیاد به موهای شما آسیب خواهد زد ، بنابراین در صورتی که موهای نازک و شکننده دارید ، اتو موی سرامیکی برای شما بهتر است.

اتو موی سرامیکی بهتر است یا تیتانیوم ؟ کدامیک بهتر است؟

این موضوع به نوع موی شما بستگی دارد. اگر موهایتان به طور طبیعی صاف است ، سرامیک را انتخاب کنید. در غیر این صورت ، تیتانیوم برای افرادی که موهای بلند و ضخیمی دارند ، انتخاب بهتری است. همچنین ممکن است راحتی و سهولت استفاده را نیز در نظر بگیرید.

نتیجه گیری نهایی در خصوص "تفاوت اتو مو های سرامیکی با تیتانیومی"

از اطلاعات فوق می توان نتیجه گرفت که هر دو دستگاه تقریباً از تواناییهای مساوی برخوردارند. نوع و نیاز موی شما نتایج را تعیین می کند. نوع موی ضخیم به گرمای بیشتری احتیاج دارد و بنابراین بهتر است با تیتانیوم کار کند. از طرف دیگر سرامیک برای موهای صاف و موهای خوب ، مناسب است که باعث ایجاد گرمای کمتر می شود. اگر موهای شما آسیب دیده است و یا موهای خود را رنگ کرده اید ، موی شما به وضوح به رطوبت نیاز دارد ، بنابراین بهترین انتخاب برای شما ، سرامیک است. دانستن وضعیت و نوع موهای شما ، باعث می شود تا بتوانید به درک بهتری از مقایسه اتو مو های سرامیک با اتو موهای تیتانیوم برسید و انتخاب برای شما ساده تر شود.

جهت راهنمایی و دریافت مشاوره در خصوص خرید ، می توانید با شماره 09015953484 تماس حاصل فرمایید و یا بر روی واتس اپ یا تلگرام به این شماره پیام دهید.

مشاهده یک اتو مو حرفه ای با صفحات تیتانیوم و پوشش سرامیکی و دارای تکنولوژی تولید یون های منفی با گرماه دهنده های MCH با کلیک بر روی تصویر زیر...

بهترین اتو مو حرفه ای ، کراتینه ، سالنی ، چه اتو مویی مناسب است ؟

مقاله دیگر در خصوص تفاوت اتو مو ها و همچنین راهنمای خرید بهتر اتو مو و دانستن تفاوت اتو موهای تیتانیوم ، سرامیک ، تورمالین و ...

سرامیک ، تورمالین ، و اکنون تیتانیوم ... خدای من ! چقدر تعداد موارد زیاد است ، ممکن است دچار سردرگمی شوید که کدام یک بهترین است؟ حتی ممکن است جنس صفحات ترکیبی را هم شنیده باشید ، مثلا تورمالین تیتانیومی ، یا تیتانیوم با پوشش سرامیکی ، این ترکیب ها به چه معناست ؟

 

نگران نباشید . هر ماده و جنسی مزایای خاص خود را دارد و اهداف خاصی را دنبال می کند. بیایید ابتدا سرامیک و تیتانیوم را با هم مقایسه کنیم و ببینیم چه چیزی برای شما مناسب تر است.

آیا برای سلامتی مو مفید است؟

سرامیک

به دلیل توزیع یکنواخت گرما ، اتو موهای سرامیکی به صورت نقطه ای لک های خیلی گرم و یا سرد ایجاد نمی کنند و این موضوع آسیب مو را به حداقل می رساند. همچنین ، سرامیک به از بین بردن موخوره کمک می کند و صفحات سرامیکی نرم هستند ، بنابراین احتمال کشیده شدن مو کمتر است.

تیتانیوم

اتو موهای تیتانیوم سریعترین سرعت انتقال گرما را دارند ! بنابراین همیشه سریع ترین نتیجه را به شما می دهند ، اگر گرفتن نتایج فوری برای شما مهم است ، تیتانیوم انتخاب مناسبیست ، با این حال ، به دلیل داغ شدن و گرمای زیاد تیتانیوم ، همیشه باید مراقب تنظیمات دما باشید تا آسیب به مو را تا حد ممکن کاهش دهید.

با چه سرعتی گرم می شود؟ سرعت گرم شدن اتو مو ها

سرامیک

اتو موهای سرامیکی خیلی سریع گرم می شوند ، معمولاً از 30 تا 60 ثانیه طول می کشد. در موارد نادر باید تا 2 دقیقه صبر کنید.

تیتانیوم

به طور کلی ، اتو موهای  تیتانیومی سریعتر از اتو موهای سرامیکی گرم می شوند. کمتر از یک دقیقه طول می کشد و در بعضی از مدل ها حتی با یک چشم به هم زدن ، ممکن است تا 10 ثانیه

آیا برای نوع موی شما مناسب است؟ کدام اتو مو برای نوع موی شما مناسب است ؟

سرامیک

تقریباً هر نوع مویی باید با یک تنظیمات دمایی خاص اتو شود. مثلا موهای نازک ، شکننده یا آسیب دیده به دمای پایین تری نیاز دارند و بسیاری از اتو موهای سرامیکی ، تنظیمات دمای مناسب را دارند. فقط یادتان باشد که قبل از حالت دهی مو ، حتما از محافظ های حرارتی مو استفاده کنید تا آسیب به مو کمتر شود.

تیتانیوم

اتوموهای تیتانیوم برای دختران با موهای سالم ، ضخیم و درشت توصیه می شود. توجه داشته باشید حتی اگر موهای شما خوب و صاف و طبیعی است ، باز هم می توانید از اتو موهای تیتانیومی استفاده کنید ، فقط باید مراقب دما باشید و از دمای پایین استفاده کنید تا از آسیب به مو جلوگیری کنید.

آیا می توان این مواد ( یعنی سرامیک ، تیتانیوم ، تومالین ) را با یکدیگر ترکیب کرد؟

سرامیک

بله ، امروزه اتو موهای سرامیکی تیتانیوم و تورمالین سرامیکی در بازار وجود دارد. گاهی اوقات ، هر سه ماده برای حصول بهترین نتیجه با هم ترکیب می شوند.

تیتانیوم

بله ، تیتانیوم را می توان با سرامیک ، تورمالین یا هر دو مخلوط کرد.

قیمت آنها چقدر است ؟ کدام گران تر است ؟ مقایسه قیمت اتو مو ها

سرامیک

شما می توانید اتو موهای سرامیکی ارزان قیمت و گران قیمت پیدا کنید. ( هر دو موجود است ) ، قیمت اتو مو به بسیاری از ویژگی های آن دستگاه بستگی دارد.

تیتانیوم

چیزی به نام اتو موی تیتانیوم ارزان وجود ندارد ، با این وجود مدل های مقرون به صرفه تری نیز وجود دارد.

بنابراین اصولا اتو مو های تیتانیوم ، گران هستند.

همانطور که مشاهده می کنید ، اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی دارای مزایایی هستند ، اما تفاوت های مهمی وجود دارد. اگر هنوز هم "فرق اتو موی تیتانیوم با سرامیک" برای شما یک سوال است ، بیایید به ویژگی ها و مزایای آنها بیشتر بپردازیم. همچنین ، من می خواهم کمی در مورد پوشش تورمالین و فناوری تولید یون منفی در اتو موها صحبت کنم - مواردی که احتمالاً در مورد آنها شنیده اید.

مزایا و فواید اتو موهای سرامیکی چیست ؟

  • اتو موهای سرامیکی این روزها بسیار محبوب هستند ، بخشی از  محبوبیت این اتو مو ها وجود مدل های بسیار مقرون به صرفه برای هر نوع سلیقه ای است . اما دلیل اصلی آن مزایای بیشمار سرامیک به عنوان ماده ای برای صفحات گرم کننده اتو مو است :
  • اتو موهای سرامیکی توزیع یکنواخت گرما را فراهم می کنند که به شما امکان می دهد موها را در دمای پایین تر صاف کنید و به همین دلیل می توانید از آسیب به مو جلوگیری کنید.
  • سرامیک به کاهش موخوره و استاتیک یا وز شدن مو کمک قابل توجهی می کند.
  • صفحات سرامیکی بسیار صاف هستند ، بنابراین هنگام کشیدن اتو مو از روی موها کمتر باعث ایجاد پیچیدگی یا کشیده شدن مو می شوند.
  • سرامیک زمان گرم شدن را کاهش می دهد.

با این وجود اتو موهای سرامیکی دارای اشکالاتی نیز هستند ( معایب اتو موهای سرامیکی )

  1. صفحات در اتو موهای سرامیکی می توانند به مرور دچار خراش شوند ، و ممکن است بعد از مدتی مجبور به تعویض اتو موی خود شوید . این امر مخصوصاً در  مورد اتو مو ها با روکش سرامیکی صادق است ، اما اتوهایی که جنس صفحات آنها تماما سرامیک باشند ، مدت زمان سلامت صفحات بیشتر خواهد بود.
  • اتو موهایی که فقط پوشش سرامیکی دارند ممکن است باعث کشیده شدن مو شوند.

توجه کنید گاهی ممکن است در یگ دستگاه ، جنس صفحات تیتانیوم بوده و از پوشش سرامیکی برای محافظت بیشتر از مو استفاده شود ، این حالت یکی از ایده آل ترین حالت ها در اتو مو است.

گاهی اوقات ، بر روی صفحات سرامیک از تورمالین استفاده می شود ، و این موضوع باعث می شود حتی هنوز هم صفحات صاف تر شوند . تورمالین یک سنگ نیمه قیمتی است که با گرم شدن ، یونهای منفی آزاد می کند. ( یون منفی تولید می کند ) ، یون های منفی به کاهش وز شدن مو و الکتریسیته ساکن ناشی از یون های مثبت کمک می کنند.

 

همچنین ، یون های منفی باعث حفظ رطوبت مو می شوند و کوتیکول مو را مهر و موم می کنند و به شما اجازه می دهند با حرارت کمتری ، موها را صاف کنید که هیچگاه به موی شما آسیب نمی رساند . بنابراین ، اگر بر روی اتو موها کلماتی نظیر "فناوری تولید یون منفی" یا "فن آوری یونی" مشاهده کردید ، گیج نشوید. این بدان معنی است که پس از استفاده از چنین اتو مویی ، نه تنها موهای شما کاملا صاف می شود ، بلکه رطوبت مو نیز حفظ شده و موهای شما ، صاف ، براق و بدون وز یا سیخ شدن خواهد بود.

تورمالین صفحات اتو مو را حتی نرمتر و صاف تر می کند و این موضوع باعث می شود که موها آسیب نبینند یا در صفحات گیر نکنند و مو کشیده نشود . یک مزیت و فایده دیگر تورمالین این است که صفحات پوشیده از تورمالین دوام بیشتری دارند و با گذشت زمان کمتر مخدوش و یا خراب می شوند. عمده ترین نقص اتو موهای سرامیکی تورمالین قیمت بالای آنها است. با این حال ، برخی از مدل های مقرون به صرفه نیز امروزه در بازار موجود است ، بنابراین شما می توانید بدون صرف هزینه زیاد ، ابزاری مناسب داشته باشید.

مزایا و فواید اتو موهای تیتانیومی چیست؟

تیتانیوم ماده ای بسیار قدرتمندتر از سرامیک یا تورمالین است. به همین دلیل اتو موهای تیتانیومی برای صاف کردن موهای درشت ، ضخیم یا خیلی فر توصیه می شوند. دخترانی که موهای شکننده و یا آسیب دیده دارند نیز می توانند از اتوی موهای دارای صفحات تیتانیوم استفاده کنند ، اما باید مراقب دما باشند تا از آسیب دیدن موها جلوگیری شود.

خوب ، اتو موهای تیتانیوم چه فواید و مزایایی دارند؟

  • در صاف کردن موهای ضخیم و درشت و خیلی فر که صاف کردن آنها سخت است ، این اتو مو ها عالی هستند.
  • از اتو موهای سرامیکی و تورمالینی قدرتمندتر هستند و قیمت بالاتری دارند.
  • به طور کلی ، حتی سریعتر از اتو موهای سرامیکی و تورمالین گرم می شوند.
  • دارای توزیع یونی بالاتری هستند که نتیجه صاف و براق ارائه می دهد.

مانند هر ماده دیگر ، تیتانیوم نیز دارای نقایص است ( معایب اتو مو های تیتانیومی )

  • اتو موهای تیتانیوم در مقایسه با اتو موهای سرامیکی معمولا گرانتر هستند و قیمت بالاتری دارند.
  • هنگام استفاده باید بسیار مراقب باشید: قرار گیری صفحات تیتانیوم بر روی موی شما برای مدت طولانی می تواند شدیدا به موهای شما آسیب وارد کند ( اگرچه این مورد در مورد هر نوع ابزار الکتریکی صدق می کند ).

ممکن است در مورد اتو موهای ترکیبی نیز شنیده باشید ،  مانند اتو موهای تورمالین تیتانیوم یا سرامیک تورمالین قبلاً در مورد مورد دوم صحبت کردیم ، اما اولی چطور ؟ یعنی اتو موی تیتانیوم تورمالین یا تورمالین تیتانیوم

 

خوب ، ترکیب تورمالین و تیتانیوم در صنعت زیبایی ، یک فن آوری کاملا پیچیده است. اتو موهایی با چنین پوششی ، فواید آن اتو مو را به حداکثر می رساند ، موخوره را کاهش می دهد و موهای شما را بسیار نرم و ابریشمی و براق می کند.

چگونه اتو مو را تمیز کنیم ؟  آیا اتو مو را باید تمیز کنیم ؟

بله ، شما باید اتو موی خود را به طور منظم تمیز کنید. چرا؟

بعد از مدتی استفاده از اتو مو ، موادی که بر روی مو استفاده می کنید ( مانند پروتئین یا کراتین ) و همچنین چربی های مختلف بر روی صفحات اتو مو جمع می شوند و به موهای تمیز شما می چسبند و باعث می شوند موهایتان کثیف شوند. اگر شما از مواد صاف کننده یا حالت دهنده مو بر روی موهایتان استفاده نمی کنید ، موردی نیست و پاک کردن و تمیز کردن دستگاه اختیاری است ، اما توجه داشته باشید که حد المکان ، هنگام استفاده از اتو مو ، باید از محافظت کننده مو در برابر حرارت بر روی موهایتان استفاده کنید تا آسیب به مو را به حد اقل برسانید.

این مواد که روی صفحات اتو مو جمع می شوند ، باعث می شوند تا گرمای صفحات یکنواخت نباشد و مو به صورت یکنواخت صاف نشود ، و مجبور می شوید برای صاف کردن موهای خود ، بار ها و بار ها عمل اتو کشی را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب خود برسید. و بدیهی است که این کار ، کار خوبی نیست زیرا آسیب به مو در نتیجه گرما افزایش می یابد.

این تجمعات بر روی صفحات اتو مو همچنین می تواند به مو آسیب برساند و حتی منجر به تشکیل موخوره شود.

بنابراین ، چگونه یک اتو مو را تمیز کنیم؟ برای تمیز کردن و پاک کردن اتو مو ، دستورالعمل های زیر را به صورت گام به گام انجام دهید.

 

  • اول از همه ، اتو مو را باید از برق جدا کنید.
  • در صورت گرم بودن اتو مو ، اتو را بر روی یک صفحه مقاوم در برابر حرارت ( صفحه آهنی مثلا ) قرار دهید ، و اجازه دهید تا صفحات اتو مو کاملا خنک شود. اگر تشک حرارتی دارید ، وقت آن است که آن را استفاده کنید.
  • بررسی کنید که آیا اتو مو به اندازه کافی خنک شده و با خیال راحت می توانید به آن دست بزنید و صفحات را لمس کنید.
  • اتوی موی خود را با پارچه ای کمی مرطوب یا حوله کاغذی پاک کنید. زیاد و محکم عمل کشیدن پارچه روی صفحات را انجام ندهید و صفحات را فشار ندهید ، فقط پارچه مرطوب را به آرامی روی صفحات بکشید.
  • تمام سطوح را پاک کنید تا تمیزکاری اساسی انجام شود.
  • قبل از استفاده مجدد از اتو مو مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

روش های زیادی برای تمیز کردن اتو مو در خانه وجود دارد: استفاده از الکل ، جوش شیرین ، استفاده از مسواک ، حتی مواد شل کننده. اگر علاقه دارید می توانید هرکدام از این موارد را گوگل کنید. اما ترجیحا سعی کنید از محصولات تمیز کننده حرفه ای استفاده کنید که به طور اختصاصی برای این کار تهیه شده اند زیرا روشهای خانگی ممکن است به دستگاه شما آسیب برسانند.

یک سوال دیگر - از کجا بدانید که اتو موی شما کاملا تمیز است ؟

خوب ، اگر اتو مو به آرامی بر روی موهای شما سر بخورد ، می توانید بگویید که ابزار به اندازه کافی تمیز است. اگر بعد از تمیز کردن دستگاه ، هنوز آلودگی و کثیفی روی صفحات اتو مو جمع شده باشد ، ممکن است هنگام  روشن کردن دستگاه ، متوجه بو یا دود کردن دستگاه به صورت جزئی شوید.

منبع : https://mystraightener.com/ceramic-vs-titanium-flat-iron/

معرفی چند لینک مفید دیگر :

در صورتی که به تازگی درمان کراتینه انجام داده اید و یا قصد انجام درمان کراتینه مو را دارید شاید مقالات زیر نیز برای مطالعه ، خالی از لطف نباشند :

معرفی چند اتو موی تیتانیومی با کیفیت

در انتهای این مقاله و براساس تجربه چندین ساله مه زیبا در زمینه اتو موهای تیتانیومی و اتو مو های کراتینه 2 اتو موی حرفه ای و با کیفیت دارای صفحات تیتانیومی برای انجام کلیه امور سالنی و حرفه ای به شما معرفی می کنیم

مشاهده اتو مو کوراک ، یک اتو موی حرفه ای دارای آخرین استاندارد ها و تکنولوژی های روز دنیا جهت استفاده در سالن های زیبایی و انجام کلیه امور حرفه ای با کلیک بر روی تصویر زیر

اتو مو کراتینه و حرفه ای کوراک

مشاهده و خرید یک اتو موی حرفه ای 100% تیتانیومی با کلیک بر روی تصویر زیر :

اتو مو تیتانیومی و حرفه ای و کراتینه کوراک

بر چسب ها :
به اشتراک گذاری این مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاه ها و نظرات و پرسش و پاسخ ها
  1. author
    23 آبان 1399 - (3 سال قبل)
    نجوا :

    خیلی مقاله کامل و خوبی بود ، ممنون از اطلاعات مفیدی که قرار دادید.

دیدگاه یا سوال خود را ثبت کنید